Communications dans des colloques internationaux et nationaux

Communications 2023

> ALOUI A., MAKAOUI N., CALVI R. (2023), The Impact of Circular Purchasing on Business innovation, International Purchasing and Supply Education and Research Association (IPSERA) 32nd Annuel Meeting, Barcelone.

> BEZANÇON M., BONNEFOY-CLAUDET L., MANTHÉ E., MORRONGIELLO C. (2023), « Aidez-nous à protéger notre planète » : les efforts pro-environnementaux des hôtels conduisent-ils les clients à adopter des comportements durables ? Le rôle de la gratitude, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> BEZANÇON M., BONNEFOY-CLAUDET L., MANTHÉ E., MORRONGIELLO C. (2023), « Help us protect our planet »: do hotels’ pro-environmental efforts lead guests to adopt sustainable behaviors? The role of gratitude, TTRA Europe Conference, Dijon.

> CALVI R., LE DAIN M-A., CABROL M., BENHAYOUN L. (2023), Purchasing and supply management in industrial start-ups: A critical review and research agenda, International Purchasing and Supply Education and Research Association (IPSERA) 32nd Annuel Meeting, Barcelone.

> CHURCH-MOREL A., LOUZIR-BEN-HASSINE A., SACCO S., VIGIER M. (2023), Workplace language dynamics in the highly multilingual contexts of Tunisia, Senegal, and Mauritania: groundwork for future research, 16th GEM&L Annual Conference, Paris.

> DE KLIJN I. (2023), Transformative tourism : to what extent confronting frugal practices during holidays can foster the adoption of long-term sustainable consumption, TTRA Europe Conference, Dijon.

> DEXTRAS-GAUTHIER J., GILBERT M.-H., GIRAUD L., DIMA J., (2023), Artificial Intelligence and the future of work: What do we know so far?, 21st Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Katovice.

> DIMA J., GILBERT M.-H., DEXTRAS-GAUTHIER, GIRAUD L. (2023), La révolution de l’intelligence artificielle en formation : une synthèse des connaissances, XXIème Congrès de l’Association Internationale de Psychologie du Travail de Langue Française, Montréal.

> DIDRY N., KRÉZIAK D., FROCHOT I. (2023), “Music makes the people come together”: intergenerational interactions at electro festivals, TTRA Europe Conference, Dijon.

> DUBOULOZ S., MATTELIN-PIERRARD C. (2023), Never again! The role of top-managers organizational cynicism on liberation management adoption. An upper echelons perspective, XXXIIème Conférence annuelle de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Strasbourg.

> FAVRE C. (2023), L’accompagnement des équipes de repreneurs salariés en SCOP : Posture d’expert et/ou posture de facilitateur ?, XXXIIème Conférence annuelle de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Strasbourg.

> LENGLET F. (2023), Le rpole de l’identité dans la consommation locale et extra-locale des aliments à marquage d’origine : une analyse par la proximité spatiale et identitaire, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> LOUSSIR-BEN HASSINE A., CHURCH-MOREL A. (2023), Responsabilité sociale universitaire, mobilité estudiantine, et intégration culturelle : le cas des étudiants maghrébins en France, Conférence Internationale Management, Informatique, Comptabilité, Marketing, Economie&Finance MICMEF, Kairouan, Tunisie.

> MANTHÉ E. (2023), #Stop asking me to donate: understanding causes of fundraisers perceived illegitimacy from a classification of resistant donors’ tweets, 11th International Research Conference of the European Research Network On Philanthropy (ERNOP), Zagreb, Croatie.

> MANTHÉ E., BILGIHAN A. (2023), The unexpected consequences of engaging tourists in destination social responsability through check-out-charity. The case of ski resorts in the French Alps, TTRA Europe Conference, Dijon.

> MANTHÉ E., BILGIHAN A. (2023), The unexpected consequences of engaging tourists in destination social responsability through check-out-charity. The case of ski resorts in the French Alps, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> MARTINS S., KRÉZIAK D., MENCARELLI R. (2023), L’adoption de comportements zéro déchet par les citoyens : une relecture par la théorie des pratiques sociales, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> MATHEW R., EL MAKRHOUT Y., POMMERET A. (2023), Optimising Usage of EVs and Solar PV in Households: A Case for Energy Savings and Storage, 28th Annual Conference of the European Association of Environmental and Resource Economists (EAERE), Chypre.

> MAUBISSON L., RIVIÈRE A., MENCARELLI R. (2023), Contribution de la valeur perçue au Net Promoter Score : une application aux enseignes de distribution spécialisée, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> METTA J. POMMERET A., RANGEL A. (2023), Mobility Gini: distributional effects of transportation policies, 28th Annual Conference of the European Association of Environmental and Resource Economists (EAERE), Chypre.

> MEURIC P-L. (2023), Crossing the chasm: The role of dynamic managerial capabilities in turning points of Early Internationalizing Firm, 23th European Academy of Management (EURAM) Conference, Dublin.

> MUGEL O., DYEN M., HÉMAR-NICOLAS V. (2023), Les mécanismes de résilience du bien-être alimenataires des familles pauvres en situation de crise, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> NIBAT-CAYROL I., MAI R., TRENDEL O. (2023). Third-Person Perception of Fake News : Is it Consequential for Brands?, European Marketing Academy Conference (EMAC) 2023 Annual Conference, Odense.

> NIBAT-CAYROL I., MAI R., TRENDEL O. (2023). Fighting Fake News by Boosting Third-Person Perception, 17th International Research Conference in Service Management, Porquerolles.

> PÉRUGIEN S. (2023), Navigating through relgious neutrality in the workplace: an empirical study in the french context, , 23th European Academy of Management (EURAM) Conference, Dublin.

> PHAM T., GIRAUD L., GNEKPE C. (2023), Levers of employee commitment to organizational change in the context of multiple change initiatives, 39th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Cagliari.

> RICHARD A., GANDIA R., GARDET E. (2023), The Role of Utopia in Shaping Innovative Sustainable Business Model : A Cognitive Approach Applied to Mountain Ski Resorts, 39th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Cagliari.

> SERE DE LANAUZE G., DYEN M., BALBO L., SIRIEIX L., SUAREZ DOMINGUEZ E. (2023), Végétariens et véganes, tous les mêmes ? Une étude des différences perçues au regard de l’engagement dans le pratique et dans la cause, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> SIRIEIX L., LE BORGNE G. (2023), « Les producteurs, la planète, et moi » : bénéfices et coûts perçus, et réactions des consommateurs face à des promotions-prix sur des offres alimentaires responsables, 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), Vannes.

> VOORDES J. (2023), Co-creating the experience of home away from home through the process of appropriation, TTRA Europe Conference, Dijon.

> CABROL M., FAVRE-BONTÉ V. (2023), Diversité théorique et méthodologique au sein de l’entrepreneuriat international : analyse de la littérature empirique de la période 2015-2021 et agenda de recherche, 13ème Congrès de l’Académie de l’Entrepreneuriat et de l’Innovation (AEI), Strasbourg.

> CATANZARO A., CHEVE O., FAVRE-BONTÉ V., LESAGE X., SAOUDI L. (2023), La naissance d’un phoenix entrepreneurial : le cas Czapek, 13ème Congrès de l’Académie de l’Entrepreneuriat et de l’Innovation (AEI), Strasbourg.

> FAVRE C. (2023), Reprise d’entreprise par les salariés en SCOP : Une première lecture des modes d’accompagnement adoptés par les délégués des URSCOP, 13ème Congrès de l’Académie de l’Entrepreneuriat et de l’Innovation (AEI), Strasbourg.

> MESSE P-J., TANGUY J. (2023), Does gender equality bargaining reduce child penalty? Evidence from France, 39ème Journées de Microéconomie Appliquée (JMA), Strasbourg.

> MESSE P-J., TANGUY J. (2023), Does gender equality bargaining reduce child penalty? Evidence from France, 2023 Conference in Applied Econometrics using Stata, Marseille.

> PERRET C. (2023), Quels savoirs pour construire d’autres horizons politiques au XXIe siècle ?, 90ème Congrès de l’Acfas, Montréal.